Τοποθέτηση κινητήρα αυτοκινήτου σε τροχήλατη βάση

Οι μαθητές της Γ’ Τάξης του Εσπερινού ΕΠΑΛ της ειδικότητας Τεχνικός Οχημάτων του Τομέα Μηχανολογίας, στα πλαίσια του μαθήματος Μηχανές Εσωτερικής Καύσης, κατασκεύασαν ένα εποπτικό μέσο διδασκαλίας τοποθετώντας κινητήρα αυτοκινήτου επάνω σε κινούμενη βάση.

Το έργο έγινε στα πλαίσια των δράσεων της Εσωτερικής Αξιολόγησης του σχολείου και περιελάβανε τις παρακάτω ενέργειες και εργασίες:

  • Αφαίρεση του κινητήρα από αυτοκίνητο το οποίο είχε παραχωρηθεί στο εργαστήριο Οχημάτων (Μηχανές Αυτοκινήτου).
  • Αφαίρεση όλων των συστημάτων του οχήματος.
  • Κατασκευή τροχήλατης βάσης.
  • Τοποθέτηση του κινητήρα με τα παρελκόμενα του πάνω στην βάση
  • Δοκιμή λειτουργίας και ορθής τοποθέτησης όλων των εξαρτημάτων

Τη δράση συντόνισε ο κ. Νικόλαος Ηλίας και εκτός από την υπόλοιπη ομάδα των υπευθύνων καθηγητών (Π Αμπατζής, Κ Γονιδέλλης, Α Σαλάτα, Ε Χατζάκη και Γ Χατζηκανέλλης) σημαντική βοήθεια προσέφεραν και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του Τομέα Μηχανολογίας του Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, όπως ο κ. Μπιλάλ Φεΐζ και ο κ. Γρηγόριος Παντέμης που είχαν την εποπτεία και τον έλεγχο της κατασκευής της τροχήλατης βάσης. Το έργο, υλοποιήθηκε στα εργαστήρια Μηχανολογίας του σχολείου και οι δαπάνες για τα αναγκαία ανταλλακτικά και λοιπά υλικά, καλύφθηκαν από τα λειτουργικά έξοδα.

Κύριος στόχος της δράσης ήταν η βιωματική μάθηση μέσα από την επαφή και την ενασχόληση των μαθητών με τα βασικά μέρη και εξαρτήματα του κινητήρα του αυτοκινήτου. Οι μαθητές ανέλαβαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή ενός εποπτικού μέσου (σταθμού εργασίας) το οποίο θα αποτελέσει βασικό εργαλείο εκμάθησης μελλοντικών μαθητών του σχολείου όπως και σημαντικό απόκτημα του εργαστηρίου Οχημάτων (Μηχανές Αυτοκινήτου). Έτσι οι μαθητές στα πλαίσια της ανωτέρω δράσης εκτέλεσαν εργασίες αποσυναρμολόγησης και συναρμολόγησης διαφόρων μηχανισμών του κινητήρα, ακολουθώντας τις διαδικασίες που περιγράφονται στις ασκήσεις του προγράμματος σπουδών του εργαστηριακού οδηγού του μαθήματος των Μηχανών Εσωτερικής Καύσης. Παράλληλα οι μαθητές μέσα από την καθοδήγηση και την εποπτεία των υπευθύνων της δράσης πραγματοποίησαν διαδικασίες προκειμένου να επισκευάσουν ή να επιθεωρήσουν με ασφάλεια μηχανισμούς εφαρμόζοντας τα μέτρα ασφαλείας που περιγράφονται στο πρόγραμμα σπουδών του εργαστηριακού μαθήματος και χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας κατά την εκτέλεση των εργασιών.