Εργαστήριο Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων

Τα εργαστηριακά μαθήματα που γίνονται σ΄αυτό είναι.

Στη Β τάξη του τομέα

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ

–Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος).                                                                             

Εδώ ο μαθητής έρχεται σε πρώτη επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα, μαθαίνει να χειρίζεται τα διάφορα όργανα, όπως πολύμετρο, παλμογράφο  (ψηφιακό –αναλογικό), γεννήτρια σήματος.                                                                                                                                             Γνωρίζει τα ηλεκτρολογικά-ηλεκτρονικά εξαρτήματα  και τα μελετά μέσα από τις ασκήσεις που γίνονται .                                                                                                     (2ώρες ).

-Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις και Σχέδιο

Σκοπός του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες:

  • Να αναγνωρίζουν τα βασικά εξαρτήματα και τις ηλεκτρικές διατάξεις που χρησιμοποιούνται στις
  • κτιριακές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.
  • Να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν τα σύμβολα και την ορολογία που αναγράφονται στις διατάξεις
  • που χρησιμοποιούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις και στα συνοδευτικά σχέδια και τεχνικά έντυπα.
  • Να περιγράφουν τον τρόπο συνδεσμολογίας των στοιχείων από τα οποία αποτελείται μια ΕΗΕ .
  • Να επιλέγουν τα κατάλληλα υλικά για την πραγματοποίηση των ΕΗΕ σύμφωνα με τους ισχύοντες
  • κανονισμούς.
  • Να χρησιμοποιούν σωστά τα εργαλεία του ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη.
  • Να εκτελούν εργασίες εγκατάστασης των στοιχείων μιας ΕΗΕ.
  • Να εντοπίζουν και να επισκευάζουν απλές βλάβες στις κτιριακές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.
  • Να σχεδιάζουν ηλεκτρολογικά σχέδια χρησιμοποιώντας κατάλληλα όργανα.
  • Να αναγνωρίζουν ηλεκτρολογικά εξαρτήματα και να διαβάζουν αντίστοιχα σχέδια, τα οποία είτε είναι
  • μεμονωμένα είτε ενταγμένα ή και συμπεριλαμβάνονται σε μηχανολογικά και οικοδομικά σχέδια.

Να προσομοιώνουν ηλεκτρολογικά κυκλώματα.

                                                                                        (5 ώρες εργαστήριο).

-Αυτοματισμοί, Αισθητήρες .

Σκοπός του μαθήματος «Αυτοματισμοί – Αισθητήρες» είναι να αποκτήσει ο/η μαθητής/τρια τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες ώστε να:

  • αναγνωρίζει, σχεδιάζει και εξηγεί τη λειτουργία των υλικών αυτοματισμού συμπεριλαμβανομένων και των αισθητηρίων.
  • εφαρμόζει τις βασικές αρχές και θεωρήματα της άλγεβρας Boole
  • διαβάζει, αναλύει και σχεδιάζει απλά συνδυαστικά ψηφιακά κυκλώματα
  • κατασκευάζει και ελέγχει την καλή λειτουργία, βρίσκει και επιδιορθώνει βλάβες σε απλά συνδυαστικά ψηφιακά κυκλώματα
  • διαβάζει και σχεδιάζει απλά σχέδια αυτοματισμών.
  • Αναγνωρίζει και αιτιολογεί τη χρήση των αισθητήρων στη λειτουργία ενός κυκλώματος αυτοματισμού

Κατασκευάζει και ελέγχει κυκλώματα αυτοματισμών, πολλά από τα οποία περιλαμβάνουν και αισθητήρες, βρίσκει βλάβες και τις επιδιορθώνει.                                                               (2 ώρες)

Στη Γ Τάξη στην ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων- Εγκαταστάσεων και Δικτύων.

-Ηλεκτρικές Μηχανές

Το περιεχόμενο της ύλης του  μαθήματος έχει αναπτυχθεί με σκοπό οι μαθητές να :

1.        Γνωρίσουν την αρχή λειτουργίας και τα βασικά μέρη των ηλεκτρικών μηχανών (Μετα-σχηματιστών, Κινητήρων,  Γεννητριών).

2.        γνωρίσουν τους τομείς της παραγωγής στους οποίους έχει εφαρμογή κάθε είδος ηλεκτρικής μηχανής.

3.        γνωρίσουν την επίδραση που είχαν και έχουν οι Ηλεκτρικές Μηχανές στην τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη.

4.        διαβάζουν τεχνικά φυλλάδια και να επιλέγουν τα κατάλληλα όργανα και υλικά για τη σύνδεση των ηλεκτρικών μηχανών στο δίκτυο της ΔΕΗ.

5.        είναι ικανοί να συνδέουν ηλεκτρικές μηχανές που χρησιμοποιούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις.

6.        εντοπίζουν και να επισκευάζουν απλές βλάβες στις ηλεκτρικές μηχανές ή να φροντίζουν για την επισκευή από εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

7.        γνωρίζουν τα σύμβολα που αναφέρονται στην προστασία των ηλεκτρικών μηχανών και τη σημασία τους.                                  (4 Ωρες)

-Αυτοματισμοί Προγραμματισμένης Λογικής

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ”

Οι εργαστηριακές ασκήσεις χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες.

Η πρώτη κατηγορία εργαστηριακών ασκήσεων διαπραγματεύεται ασκήσεις με  “Προγραμματιζόμενους Λογικούς Ελεγκτές”.

  Τελειώνοντας την εκπαίδευση στο εργαστήριο οι μαθητές θα έχουν αποκτήσει: 

1.        αρκετές και χρήσιμες πρακτικές γνώσεις στην τεχνολογία του συμβατικού και προγραμματιζόμενου αυτοματισμού.

2.        την ικανότητα να συνδέουν  “Προγραμματιζόμενους Λογικούς Ελεγκτές ( Π.Λ.Ε.)” εφαρμόζοντας ηλεκτρολογικά σχέδια αυτοματισμών.

3.        την ικανότητα να προγραμματίζουν “Προγραμματιζόμενους Λογικούς Ελεγκτές ( Π.Λ.Ε.)” για απλές εφαρμογές αυτοματισμών.

Η δεύτερη κατηγορία διαπραγματεύεται ασκήσεις με  “Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου”.

  Τελειώνοντας την εκπαίδευση στο εργαστήριο, οι μαθητές θα έχουν αποκτήσει: 

1.        αρκετές και χρήσιμες πρακτικές γνώσεις στα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου.

2.        την ικανότητα να συνδέουν, ρυθμίζουν και ελέγχουν τα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου.

3.        την ικανότητα να κατασκευάζουν και ελέγχουν τη λειτουργία των διαφόρων βαθμίδων ενός ελεγκτή με αναλογικά στοιχεία.    (4 ώρες)

-Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις 2

Το περιεχόμενο της ύλης του  μαθήματος έχει αναπτυχθεί με σκοπό οι μαθητές:

1.        Να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία και την αρχή λειτουργίας των ηλεκτρικών διατάξεων που χρησιμοποιούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις.

2.        Να γνωρίσουν πως επεμβαίνουν στην παραγωγή αφού η ασφάλεια και η παραγωγικότητα αυξάνονται με την βελτίωση των συνθηκών φωτισμού.

3.        Να γνωρίσουν την επίδραση που έχουν οι Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις στην τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη.

4.        Να διαβάζουν τεχνικά φυλλάδια και να επιλέγουν τα κατάλληλα υλικά για την πραγματοποίηση των Εσωτερικών Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων σύμφωνα με τον ΚΕΗΕ.

5.        Να είναι ικανοί να συνδέουν τις διατάξεις που χρησιμοποιούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις.

6.        Να εντοπίζουν και να επισκευάζουν απλές βλάβες στις κτιριακές εγκαταστάσεις.

7.        Να γνωρίζουν και να ερμηνεύουν τα σύμβολα που αναφέρονται στις διατάξεις που χρησιμοποιούνται στις κτιριακές εγκαταστάσεις

(4 Ωρες)